Lieve allemaal 🤍
Ik wilde iets delen over wat ik waarnam in het grid. Wat ik sterk voelde, was dat er eerst een groter veld aanwezig was waar we doorheen mochten bewegen: de oude wereld. Oude overtuigingen, oude manieren van doen, oude reflexen. We komen allemaal uit een tijd waarin het heel normaal was om ons te verhouden tot een hiërarchisch model. Alsof iemand anders ons toestemming moet geven om te zijn wie we zijn. Dat mag nu veranderen. Wij mogen zelf aangeven wie we zijn en wat we willen doen met dat wat in ons leeft. Dat oude veld was nog best voelbaar. Met de meditatie nodigden we iets anders uit: de nieuwe wereld, waarin je niet alleen maar droomt over je volle potentie te leven, maar ook écht kunt voelen en ervaren. Wat je gelooft dat mogelijk is, wat je voelt als waarheid, dat wordt uiteindelijk je realiteit. Tegelijk hebben we allemaal ook een donkerder stuk dat ons soms tegenhoudt. Dat liever nog even uitstelt, afwacht, of liever in het donker blijft zitten dan die stap te zetten. Straks val je. Of word je uitgelachen. Of wordt het een grote mislukking. Daardoor zetten we delen van onszelf in een kooi. De avonturier. de ondernemer, de bitch. de waarheidszoeker. Ik noem maar wat. Hoe mooi zou het zijn als al die delen weer onderdeel mogen zijn in ons leven? Dat alles er mag zijn. Dat is uiteindelijk het pad van de ziel: alles omarmen, alles ervaren, en zo steeds meer van jezelf leren begrijpen. Voor mij kwam er zelf ook een grote schaduw omhoog: angst voor afwijzing en isolatie. Iets waar ik al langer mee werk. In mijn volle potentie zag ik een vrouw, die op een rots zat.Stil. Aanwezig. Helemaal oké.... Nogal het tegenovergestelde van hoe ik vaak leef. Ik ben snel aan het doen, dragen, draven, doorgaan. Mijn inzicht was helder: ik mag minder najagen en meer gewoon zijn. Ik weet dat delen spannend kan zijn. Tegelijk is het vaak ook heel mooi om te doen. Door te delen wordt zichtbaar wat er leeft, en daar kunnen we allemaal van leren en elkaar in inspireren. Als je het fijn vindt om iets te delen: wat viel jou op? Welk inzicht, gevoel of beeld bleef bij je hangen? Alles is welkom. Ook één zin, één woord of een beeld.
26 weergaven

Het is een hele mooie meditatie met krachtige archetypes die als beeld voorbij kwamen. Ik schrok er een beetje van maar elke keer als ik terugging naar het water zag ik dezelfde 2 beelden Ganesha en Maria.